Start Dialog Debatt Julhälsning från Lise-Lotte
22 december 2017 | Lise-Lotte Bensköld Olsson

Julhälsning från Lise-Lotte

Så här dan före dan före dopparedag när vi precis passerat den mörkaste dagen på året är det lätt att falla in i lite tankar om året som gått.

Det är både med glädje, stolthet och tacksamhet som jag tittar tillbaka på det gångna året. Så många samtal som vi fått möjlighet att föra med invånare i Varberg och tillresta till vår kommun.

Tack till alla er som öppnat er dörr när vi knackat på för att få möjlighet att lyssna på era synpunkter på vad som kan göra Varberg till en ännu bättre kommun att bo och arbeta i.

Tack till alla er som stannat upp för ett kort samtal när ni mött oss utanför affärer, på torg och vid stationen, det är värdefullt för oss att få ta del av era tankar och idéer.

Tack till alla partivänner som på ett imponerande sätt gjort det möjligt för oss socialdemokrater i Varberg att möta alla dessa invånare och föra alla dessa samtal. Utan er hade det inte varit möjligt.

2018 är ett valår, det kommer innebära ännu fler samtal, ännu fler aktiviteter och ännu fler spännande möten med människor. För ett politiskt parti är valdagen som en extra julafton, det är då väljarna ger ett kvitto på hur man ser på de fyra år som gått men framför allt vad man vill se de kommande fyra åren. Vi har en spännande tid framför oss.

… men först så väntar jul och nyår, lite ledigt för många av oss och möjlighet att träffa släkt och vänner.

Vi önskar er alla en riktigt, riktigt god jul och ett gott nytt år!

Lise-Lotte Bensköld Olsson, ordförande socialdemokraterna i Varberg