Start Val 2018 Möjligheternas Varberg

Möjligheternas Varberg

Vårt mål är att alla som bor i Varberg skall kunna leva ett bra liv, känna frihet och framtidstro. Vi har tagit fram ett framtidskontrakt för nästa mandatperiod. Framtidskontraktet är vårt löfte till varbergarna. Vi går till val på en politik som skapar trygghet i en ny tid.

Våra tre främsta prioriteringar handlar om att bygga bort bostadsbristen, höja kvaliteten i äldreomsorgen och minska barngrupperna i förskolor och fritidshem. 61 socialdemokrater kandiderar i valet 2018 för att tillsammans skapa en tryggare kommun.

Ett tryggare Halland

Halland står inför flera framtidsutmaningar. Trots ett flerårigt arbete för att få kontroll över ekonomin har den moderatledda majoriteten i Region Halland inte lyckats. Det behövs nya arbetssätt för att fortsatt leverera en god vård där samverkan, användandet av ny teknik och effektiva lösningar är framtiden.

Tillsammans med Socialdemokrater från hela länet söker vi ditt förtroende för att utveckla Halland.  Här kan du läsa mer om vilka vi är och hur vi vill utveckla Halland

Ett starkare Sverige

Sverige ska bli tryggare – med en bättre välfärd och hårdare tag mot brottsligheten. Sverige är starkare när vi håller ihop. Den svenska modellen ska utvecklas, inte avvecklas! Läs mer om vår nationella politik för ett tryggare samhälle.

Adnan Dibrani, 33 år från Varberg toppar den halländska riksdagslistan 2018. Tillsammans med socialdemokrater från Halland och Sverige arbetar han för att utveckla den svenska modellen.

Engagera dig

Din insats behövs. Vi vet att om vi jobbar tillsammans kan vi skapa ett smhälle som håller ihop. Bli medlem hos oss och påverka framtiden. Ju fler vi är desto mer kan vi åstadkomma.